logo

For nye kunder hos Geenie Commerce

Å bygge en nettside krever nøye planlegging og godt samarbeid. Her finner du informasjon om prosessen og veien videre, og hva vi trenger fra dere. Vi gleder oss til å jobbe med dere!

  • Velkommen til oss
  • Infrastrukturen rundt nettstedet
  • Hva vi trenger
  • Veien videre

Velkommen som kunde hos oss i Geenie Commerce!

Vi brenner for å hjelpe dere til å øke deres nettbaserte omsetning gjennom vår nettbutikksløsning, og vil hjelpe dere til en sunn drift. Å bygge en nettside krever nøye planlegging og arbeid. Vi er stolte av å kunne tilby våre avanserte løsninger til en veldig lav markedspris, noe som gir et meget godt kost/nytteforhold.

Selv om vi som webbyrå vil stå for driften av den tekniske infrastrukturen til nettbutikken din, er det likevel viktig at du som kunde tar ansvar for å drive butikken din. Som eier av en nettbutikk må du være forberedt på å ta ansvar for markedsføring og salg av produktene dine, og dette kan omfatte alt fra å lage gode produktbeskrivelser og bilder til å engasjere deg i sosiale medier og å lage kampanjer for å tiltrekke deg nye kunder. For å kunne drive en nettbutikk med WordPress og WooCommerce må du lære deg hvordan du bruker systemene, og dette kan inkludere oppgaver som å redigere produkter, håndtere ordrer og betalinger, og generelt administrere butikken din. Å lære å drive en nettbutikk kan virke overveldende for noen kunder, men det er viktig å hjelpe å forstå at det ikke er nødvendig å mestre alt på en gang. Det er også viktig å forstå at det kan ta tid å lære seg disse oppgavene, men vi vil være her for å støtte deg gjennom hele prosessen og hjelpe deg å få mest mulig ut av din nettbutikk.
Ved å klikke videre til neste steg får du en innføring i infrastrukturen rundt nettstedet ditt.

Infrastrukturen rundt nettstedet

Dere skal forholde dere til tre tekniske løsninger på deres nettsted. Disse er WordPress, Elementor og WooCommerce.

  • WordPress brukes for å bygge og administrere selve nettstedet, og er det vi kaller et CMS eller Content Management System som i praksis er backend-løsningen for nettstedet.
  • Elementor brukes for å redigere design og innhold på sidene.
  • WooCommerce er en plugin i WordPress som vi bruker til nettbutikken for å administrere produkter, ordrer, betalinger og fraktalternativer.
Vi anbefale også å gå gjennom våre introduksjonsguider for WordPress og WooCommerce.

Kassesystem vs. nettbutikk
Som butikk har dere et kassasystem i Front Systems, og en nettside i WordPress som bruker WooComerce som nettbutikksløsning. For at Front Systems og WooCommerce skal snakke sammen og synkronisere varer, så bruker vi en tjeneste fra Maksimer som synkroniserer kassasystem mot nettbutikk.

I neste steg kan du se hva dere må gjøre og sende til oss i første del av prosjektet.

Hva vi trenger fra dere

For at vi skal sette i gang med prosjektet trenger vi følgende fra dere i første omgang:

  • E-post adresser og navn på de vi skal lage brukere til i WordPress.
  • Om dere har et nettsted fra før, trenger vi login-detaljer til hosting så vi kan overføre domenet til våre tjenester.
  • Dersom dere vil ha integrasjon mot sosiale medier, trenger vi login til disse.
  • Tekst/slagord/innhold til topbanner på forsiden.
  • 1-3 bilder større bilder til forside/bannere.
  • Andre bilder til markedsføring og grafisk bruk på forside.
  • Om dere har fysisk butikk trenger vi adresse og åpningstider.
  • Tekst til Om Oss-side.
  • Mindre bilder til Om Oss-siden og evt. andre bilder dere ønsker å ha med.
  • Om dere ønsker spesielt innhold på Vilkår og Betingelser (kjøp/salg-betingelser) trenger vi dette, ellers bruker vi en standard-tekst.

Bildestørrelser
Større bilder må være minimum 1920px i bredde, mindre bilder må være minimum 1000 x 1000px i størrelse. Alt under det vil ikke bli brukt. Vi foretrekker .webp som filtype, men .jpeg og .png er også ok.

Før onboarding-møte
Skriv ned ønsker og spesielle behov dere har for nettsiden og eventuelle spørsmål til oss som vi kan gå gjennom i onboarding-møtet vi har booket med dere. Dersom vi ikke har avtalt tid til onboarding-møte tar du kontakt med oss.

I neste steg kan dere lese hva som skjer videre etter onboarding.

Veien videre

Etter onboarding
Etter onboarding-møtet vil vi sette en intern prosjektplan, og i løpet av 1-2 uker vil vi sende dere en adresse/url til en utviklingsside med demo-innhold. Etterhvert som vi mottar innhold fra dere, kan dere følge med på utviklingen og fortløpende gi tilbakemeldinger til oss.

Før lansering
Før lansering av nettsiden får dere mulighet til å booke et opplæringsmøte med oss. I tillegg vil dere få tilgang til en lignende side som denne, med informasjon og innføring til våre hjelperessurser dere kan følge for å drifte nettbutikken og gjøre enkle endringer på nettsiden selv, uten å måtte vente på vår hjelp.

Etter lansering
Etter nettsiden er ferdigstilt og lansert, vil vi stå for driften av den tekniske infrastrukturen til nettbutikken din. Vi elsker fornøyde kunder og strekker oss langt for at dere skal bli fornøyde med nettstedet. Men vær oppmerksom på at funksjonalitet og endringer utover underskrevet kontrakt medfører ekstra arbeide og dermed ekstra kostnader. Ved forespørsel om ekstra funksjonalitet og endringer etter lansering sender vi et prisestimat til dere for godkjenning før vi setter i gang.

Lykke til og velkommen til Geenie Commerce!