Hjelp

Online guides, spørsmål & svar, videoguides og kontaktskjema

Våre hjelpesider

Se våre hjelpesider. Her finner du online guides, spørsmål & svar og videoguides for våre tekniske løsninger.

Spørsmål og svar

Ofte stilte spørsmål og svar rundt generelle kundeforhold, prosjekter og nettbutikker.
Hva trenger dere for å sette opp siden min?
Ved prosjekter der vi bruker WordPress eller Shopify, pleier vi å trenge følgende fra deg for at prosjektet skal komme igang:
 
- Epost-adresser vi skal lage WordPress/Shopify-bruker til.
- Bilde til banner på forside.
- Tekst til banner, evt. annen tekst/overskrift/slagord til forside
- Om Oss tekst.
- Mindre bilder til Om Oss-siden og evt. andre bilder dere ønsker å ha med.
- Produktbilder hvis dette ikke er synkronisert gjennom kassa-system.
- Evt. bilde av fysisk butikk som vi kan legge inn på Kontakt Oss-siden.
- Om dere ønsker spesielt innhold på Vilkår og Betingelser trenger vi dette, ellers bruker vi en standard-tekst.
- Login og link til sosiale medier (Facebook og Instagram) for integrasjon på siden.
- Evt. domene login fra gamle domener, så vi kan få dratt over domenet og hosting til vår plattform
Hvilke filtyper skal jeg bruke for bildene på siden min?

Vi foretrekker at bilder er i ".webp" format. Det går også fint å sende i andre formater, men da må vi konvertere dem til ".webp", og det vil gå en del tid til dette som kan påføre ekstra kostander. Gjennom sider som Cloudconvert kan du konvertere filtypene du trenger.

Hvor store må bildene jeg vil bruke være?

For større bilder til bannere og andre seksjoner bør bildene være minst 1920 px i bredde. 

For produktbilder anbefaler vi en størrelse på minimum 1000x1000 px for tilstrekkelig kvalitet.

Jeg liker ikke designet på siden. Kan det endres?

Designet på siden kan endres og tilpasses etter deres ønsker, og vi sender alltid design og layouts til dere for godkjenning. Dersom dere angrer i ettertid vil det bety ekstra kostnader om designet skal endres.

Jeg trenger siden på flere språk. Kan det gjøres?

Det er mulig å få sider på flere språk. Dersom kontrakten inkluderer sider på flere språk vil dette settes opp. Ønsker du dette etter at kontrakt er signert, vil det medføre ekstra kostnader. 

Jeg trenger en ny logo. Kan det ordnes?

Vårt design-team er klare til å hjelpe deg med branding og visuelt design for hele din bedrift, fra logo til kampanjer og nettbutikk.

Siden min laster ikke inn riktig. Hva kan jeg gjøre?

Sjekk om siden laster riktig ved å åpne siden i et privat vindu i nettleseren din. Vi anbefaler å jevnlig tømme browser-cache for at sider skal laste inn korrekt. Prøv dette før du gjør noe annet. 

Google Chrome:

  1. Åpne Chrome og klikk på menyknappen (de tre horisontale linjene) i øvre høyre hjørne.
  2. Velg "Innstillinger" fra menyen.
  3. Klikk på "Vis avanserte innstillinger" i bunnen av innstillingssiden.
  4. Klikk på "Slett personlige data" i "Avanserte innstillinger" -delen.
  5. Klikk på "Slett nettleserdata" i det nye vinduet som åpnes.
  6. Velg "Cache-bilder og filer" i listen over elementer som skal slettes.
  7. Klikk på "Slett data" for å bekrefte handlingen.

Mozilla Firefox:

  1. Åpne Firefox og klikk på menyknappen (de tre horisontale linjene) i øvre høyre hjørne.
  2. Velg "Innstillinger" fra menyen.
  3. Klikk på "Slett personlige data" i venstre spalte.
  4. Velg "Cache" i listen over elementer som skal slettes.
  5. Klikk på "Slett nå" for å bekrefte handlingen.

Microsoft Edge:

  1. Åpne Edge og klikk på menyknappen (de tre horisontale linjene) i øvre høyre hjørne.
  2. Velg "Innstillinger" fra menyen.
  3. Klikk på "Slett nettleserdata" i venstre spalte.
  4. Velg "Cache" i listen over elementer som skal slettes.
  5. Klikk på "Slett" for å bekrefte handlingen.

Safari (Mac):

  1. Åpne Safari og klikk på "Safari" i menyen øverst på skjermen.
  2. Velg "Tøm Cache" fra menyen.
  3. Klikk på "Tøm" for å bekrefte handlingen.

Internet Explorer:

  1. Åpne Internet Explorer og klikk på "Verktøy" i menyen øverst på skjermen.
  2. Velg "Slett surfingdata" fra menyen.
  3. Klikk på "Cache" i listen over elementer som skal slettes.
  4. Klikk på "Slett" for å bekrefte handlingen.
 
Dersom dette ikke fungerer tar du kontakt med oss.
Hvordan kan jeg sette opp automatisk epost svar med Mailchimp?

Videoguides

Nettbutikk guides fra YouTube
Øke salgs-konvertering
Optimere produktsider
Effektiv markedsføring av produkter
Skrive produkt-beskrivelser
Skape egne produkt-bilder
Pakking og frakt
SEO og økning av trafikk
Kundelojalitet
a

Trenger du mer hjelp?

Hvis du ikke fant det du lette etter.